Att studera på Distans

Nu sitter jag och funderar på hur det ska gå på höstens kurser. Efter många om och men, så hittade jag till slut inloggningen till webmailenBorås Högskola.

Och så var det en hel del böcker som ska köpas in;

…och så är det några logistik-böcker, men dom har jag nog redan, eftersom jag har pluggat en del Logistik innan.

Hur som helst så tycker jag att det finns många fördelar med att studera på distans.

9 svar to “Att studera på Distans”

  1. Alvin Says:

    Var fick du tag på litteraturlistan?

    //Alvin

  2. J-Martin Says:

    @Alvin: Alla böckerna är inte till blogg-kursen.
    ”Objekts first with Java” och ”Handbok i IT-säkerhet” är till en annan kurs.

    Jag hittade en länk till literaturlistan här:
    http://www.hb.se/wps/wcm/connect/?MOD=PDMProxy&TYPE=personalization&ID=NONE&KEY=NONE&LIBRARY=%2FcontentRoot%2Ficm%3Alibraries%5B7%5D%2FBHS%2FUtbildning+dokument%2FFristaende+kurser+-+kp&DOC_NAME=%2FcontentRoot%2Ficm%3Alibraries%5B7%5D%2FBHS%2FUtbildning+dokument%2FFristaende+kurser+-+kp%2FBlogg_teoprak_090528.pdf&VERSION_NAME=NONE&VERSION_DATE=NONE&IGNORE_CACHE=false

    Jo, det är en fruktansvärt lång och komplicerad adress, och det visar väl med all önskvärd tydlighet hur fruktansvärt dålig Borås-Högskolas IT-utbildning är!

    Nej, gör som jag och läs programmering på Gotland i stället.
    http://www.hgo.se/kursinfo/kurser/HT2009/TGAWP/33127

    Om du vill ha en enklare adress till literaturlistan, så pröva denhär: http://www.x.se/s9x

  3. Alvin Says:

    tack för länken 🙂
    Skönt att flera av böckerna fanns som e-texter,
    lättare att få tag på 🙂

  4. Alvin Says:

    Har du fått någon info om kursstarten på Bloggkursen?

  5. J-Martin Says:

    Nej, det händer inte någonting på den kursen…

  6. Helen Says:

    Jag lyckades logga in på min blogg när jag hittade netmail (fungerar inte att eftersända mail eller ens att vidarebefodra mail, konstigt). Det verkar inte som att det går att ändra någonting grafiskt osv annat än färgen på typsnittet i headern. Är det konstigt hos mej bara eller hur är det hos dej eller andra? Vill sätta fart, lite frustrerande nä’r det inte går!

  7. Alvin Says:

    Nej jag håller med Helen, vi har inte fått en ‘riktig’ wordpressblogg utan någon sorts lättare version… weird.

    Har inte heller fått någon info om kursen osv…

    Det känns lite konstigt eller är det bara jag? 😛

  8. Helen Says:

    Ja WordPress Light kändes genast mindre kul…. är det bara innehåll som gäller? Fast det står i kursinfo att vi ska lära oss sätta upp en blogg och modifiera den grafisk, kommer vi att få göra en ny blogg senare eller?
    Kursinfo finns i PingPong, om vad vi ska göra i stora drag osv. Det ska komma föreläsningar i veckan tydligen. Första uppgiften CSS att lämna in var tydligen v39 (jag frågade). Men det är lite vagt.

  9. Helen Says:

    Nu finns det mer på PingPong. Kolla schema under ”Innehåll”, under dokument finns en välkomstföreläsning. Så det kommer grejor lite i taget. Nu fattas bara att det går att eftersända mailen och att det går att ändra mer i WordPress.

Kommentera

