Grattis Kimputer

idag vill jag gratulera Kim Peek, som också är känd som Kimputer.

Jag undrar hur han har det, om han surfar på Nätet, och om han fortfarande lär sig nya saker; Denne fantastiske minnesmästare. Eftersom jag alltid har varit intresserad hjärnans enorma kapacitet, fascineras jag av dem som har förmågan att minnas mycket. Tänk om man kunde dra nytta av ett stort minne, och samtidigt använda sina erfarenheter för att skapa nya slutsatser. Det verkar som att ju bättre man blir på att minnas, desto svårare får man att tänka nytt, och dessutom tycks man bli lite långsammare.!  Men detta gäller ju bara mig, och inte Kimputer.

Får väl gratulera Mårten också som har namnsdag idag;
2008s 316e dag, då solen går upp 07:47 och går ner 15:59

Etiketter:

Kommentera

